tisdag, februari 03, 2009

Motion med SL Trafiksvar

Måndagen började lite halvt kefft med att jag försov mig till den enda föreläsningen jag hade, inte värst viktigt heller, men min avsikt var att gå på den och dagen började mot mig.

Sen var resten av dagen helt ok och blev bättre och bättre, lite öl, lite Nintendo Wieeee! och flipper.

Sen var det dags att ta sig hem...

Jag kan är ensam om detta (har dock svårt att tro det) men jag brukar alltid förska tänka ett eller flera steg framåt i min hemresa och göra flera sökningar på SLs trafiksvar för att klura ut den bästa och snabbaste vägen hem som inte den själv tänker på. Kolla realtidtabeller mot vanliga tidtabeller etc.

Hursomhelst, jag är vid Mariatorget, 25min till Ropsten-tåget, så jag börjar gå mot slussen och börjar kolla SL.

Första missen är att jag inte gick till Slussen direkt för då hade jag kanske hunnit med Mörbytåget och lätt hunnit med 1:an vid Stadion/Nybrogatan. Ett annat alternativ är 2:an till Stureplan och byta till 1:an där, vilket också hade fungerat ganska bra. Detta är båda två alternativ som inte SLs Trafiksvar listar ut och hittills har jag inte fått någon motion (förutom lite grann då jag gick från Mariatorget till Slussen).

Jag är vid Slussen och hoppas på gröna linjen till T-centralen och kollar 1:an från Hötorget. Kliver av T-centralen och då är det 5 min.
Nu springer jag (man kan gå den biten i rask takt på 5 min men man vet aldrig med bussarna på natten) och uppdaterar samtidigt, svänger upp vid Pub mot hötorget, då är det 3 min, närmar mig busshållplatsen...17MIN!!! J*la måndag!

Sen gick jag till Östermalmstorg och tog Ropstentåget och därav motionen.

Oftast krävs det en liten insats som att t.ex. springa en kort bit för att hinna med en buss eller t-bana som inte SLs Trafiksvar tänkt på och det är oftast helt ok men det suger så mycket på en måndag natt när bussen kommer 3min för tidigt.

Jag är ändå väldigt nöjd med denna måndag.

God natt så kanske vi ses nästa vecka.

Inga kommentarer: