tisdag, februari 10, 2009

varför är jag inte arg eller sur för?

Efter mitt inlägg förra veckan, någon dag senare, så undrade jag lite varför jag var så lugn och nöjd, vart tog ilskan och hatat mot måndagar vägen?

Det är inte det värsta, igår, måndag, just det, hade jag inte en helt dålig dag. WTF?!

Jobbade och pluggade hemma, såg några avsnitt av bevvan, mycket bra(!) och fick en del gjort. Sen var det dags att åka hemifrån till en vän som bjöd mig och andra vänner på middag, fyra-rätters t.o.m. (skön ost-macka med majs och nån korv, tomatsoppa, "något-jag-inte-kommer-ihåg-vad-det-heter" med pasta, bönor, majs och lite annat och till sist en grym efterrätt de la Oguzhan (det är inte det riktiga namnet, kom gärna med förslag på namn) och allt var gott).

Så det vart t.o.m. en bra måndag, usch och blää.

Tisdag, idag; lite hintar från saker som gick snett för någon annan fick mig att vara på min vakt, kunde det vara så att måndagen gjorde en switch med tisdagen??

Kanske, var tvungen att gå upp i tid idag, och somnade inte direkt i tid, så började dagen trött (men vem gör inte det?).

Mina planer gick lite i kras när jag upptäckte att jag hade ett möte mellan ett och tre. Mötet var trevligt och det gick bra.

Och hittills har jag ändå hunnit med en hel del av det jag tänkt och nu tänkte jag fortsätta och försöka göra klart och då blir det även en bra tisdag.

Jag vet inte vad som händer men det är inte riktigt ok. Antingen har jag överlistat måndagen vilket är ok, eller så har jag blivit gladare och inte bryr mig lika mycket och det är inte ok. Så i värsta värsta fall så får jag sluta blogga eller döpa om bloggen till "Nåt som skulle kunna hända på en måndag" och samla alla irrterande och dåliga saker som händer under en längre period.

Men frukta ej, när jag tar ner garden så lär jag bli attackerad.

Men för nu, bra måndag och tisdag, hoppas ni hade detsamma.

Inga kommentarer: