fredag, mars 13, 2009

skuren

Skuren eller skuren, kniv eller vätska?

Måndagen var rätt keff allmänt men jag lyckades ändå komma iväg till jobbet och jobba och sen komma hem och få lite smått och gott gjort.

Jag bestämde mig också för att försöka börja jobba förmiddagar, komma igång med dagen tidigare, men inte överdrivet.

Som gammal erfaren dygnsvändare så vet jag att det funkar inte att bara gå och lägga sig flera timmar tidigare och vakna flera timmar tidigare (om det inte är akut, men även då tar det 1-2 dagar minst). Man går och lägger sig lite tidigare, kanske en timme eller max två, vilket jag gjorde.

Man har lite svårt att somna men jag hade extremt svårt att somna, jag låg vaken långt efter min vanliga sängdags-tid, jäkla måndag tänkte jag, och den hade säkert något att göra med det.

MEN, det är inte slut där!

Jag somnar, fantastiskt, då bestämmer sig måndagen för att jag ska gå på en fest. Jag dyker upp sent, det är roligt, jag får ett grymt bemötande när jag kommer in och alla är glada och skrattar och har sig. Jag flirtar lite med nån och dricker lite öl, dansar lite och sen helt plötsligt, innan festen är slut(!), så bestämmer jag mig för att gå.

Jag och en kompis går och står och väntar på bussen, vilket är jättenära där festen är. Vi ser ett bråk, eller ett gäng spöar upp någon stackare, och snart så ser dem oss. Vi börjar röra oss bort för vi blir lite skrämda, men istället för att gå tillbaka till festen så gömmer vi oss runt ett hörn. Tar inte lång tid innan de hittar oss.

De tar oss någonstans, binder oss, och håller på att hota oss, de är rädda att vi ska anmälda dem eller vara vittnen. Vi lovar och svär att vi inte ska säga något men de bryr sig inte och tar fram kniven. Nu börjar det bli obehagligt.

De börjar skära i min kompis arm, flera snitt, han skriker. Sen börjar de skära i min arm, massa snabba snitt, och de börjar blöda. De fortsätter skära på flera ställen, mer och mer, djupare och djupare, i mig och min kompis och det kommer massa blod och vi skriker.



Då vaknar jag. Jävligt glad att det var en dröm, jävligt pisst att när jag väl lyckades somna så vaknar jag. Tog en stund att somna om men tillslut gjorde jag det och fick ett par få timmars "sömn".

Blä för måndag, blä för mardrömmar, blä för mardrömmar regisserade av måndagar.

Inga kommentarer: